Retourneren & ruilen

Hoe kan ik een product retourneren?

Je bestelling in goede orde ontvangen maar is er toch iets niet helemaal naar wens en wil je het retour sturen? Dat is mogelijk. Zorg er wel voor dat de producten ongeopend, ongebruikt en, indien verzegeld zijn. Je kan een retour binnen 14 dagen na ontvangst naar ons retour sturen. Om een product te retourneren kan je de volgende stappen doorlopen:

  1. Om je retour zo snel en efficiënt mogelijk te verwerken kan je het retourformulier invullen. Dit formulier print je, vul je in en voeg je vervolgens toe aan je retour. Je mag het formulier ook digitaal invullen en per e-mail toesturen naar bestelling@tantetoos-suikerloos.nl [Download het retourformulier hier]
  2. Heb je de producten voor retour bij elkaar? Zorg er vervolgens voor dat deze dan goed (liefst in de originele verpakking) verpakt zijn.
  3. Je kan jouw pakket voldoende gefrankeerd via PostNL retour sturen naar: TANTE TOOS SUIKERLOOS, Lijstersingel 15, 2902 JD Capelle aan den IJssel. Houd er rekening mee dat retouren voor je eigen rekening zijn. Zorg er daarom altijd voor dat breekbare producten extra goed verpakt zijn. Zodat deze niet kunnen breken of schuiven tijdens het transport.

Zodra jouw retour in goede orde door ons is ontvangen, zullen wij de retour zo snel mogelijk verwerken. Nadat de retour in ontvangst genomen is, zal deze eerst nog gecontroleerd worden. Als alles verder in orde is, zullen wij het bedrag na bevestiging binnen het terugstort termijn van 14 werkdagen terugstorten op jouw rekening. Houd er rekening mee dat TANTE TOOS SUIKERLOOS niet aansprakelijk is voor eventuele schade of verlies van jouw retourzending naar TANTE TOOS SUIKERLOOS. Bewaar daarom dan ook altijd het verzendbewijs van je retour goed.


Wat zijn de retourvoorwaarden?

Om een retour naar ons te kunnen versturen dient deze te voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • Binnen het zichttermijn van 14 dagen.
  • De producten moeten ongebruikt, onbeschadigd en ongeopend zijn.
  • In de originele staat en (fabrieks)verpakking.

Hoe moet ik mijn producten inpakken voor retour?

Het beste kan je jouw retour in dezelfde doos doen als je bestelling gekomen is. Is de doos te beschadigd door transport? Of heb je de verzenddoos al bij het oud papier gedaan? Dan kan je een andere doos gebruiken. Heb je geen vervangende doos in huis? Vaak kan je bij de supermarkt gratis doosjes pakken. Zorg er voor dat de te retourneren producten goed stevig verpakt zijn zodat deze niet kunnen schuiven of breken. Je kan bijvoorbeeld extra vul materiaal gebruiken voor stevigheid.


Mag ik altijd alle producten retourneren?

Uitgezonderd van het herroepingsrecht zijn producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken. Ook geldt dit voor etenswaren die binnen de bedenktijd kunnen bederven of etenswaren die om redenen van gezondheidsbescherming niet kunnen worden teruggezonden wanneer de verzegeling is verbroken.


Wanneer wordt mijn retour verwerkt?

Zodra jouw retour door ons ontvangen is, zal deze direct verwerkt worden. De retour zal worden gecontroleerd of deze aan de retourvoorwaarden voldoet. Als deze aan de retourvoorwaarden voldoet zal deze snel afgerond worden en het gepaste bedrag zal dan aan je teruggestort worden.


Producten 14 dagen op zicht

Wettelijk heb je 14 dagen zichttermijn. In deze tijd kun je in alle rust de bestelde producten kunt bekijken en beoordelen.

De 14 dagen bedenktijd gaan in op de dag dat jij jouw bestelling ontvangen hebt. Wordt jouw bestelling geleverd in delen? Dan gaat de bedenktijd in op de dag dat je jouw laatste onderdeel van de bestelling ontvangen hebt.


Ruilen van een product

Heb je een product ontvangen maar wil je deze toch graag omruilen voor een ander product? Dat kan! In veel gevallen is het mogelijk om je product om te ruilen voor een ander product. Houd wel rekening met de gestelde retourvoorwaarden. Anders kunnen we een ruil aanvraag helaas niet in behandeling nemen.


Verkeerd product ontvangen?

Ondanks de grote zorgvuldigheid die wij besteden aan het inpakken van jouw bestellingen kan er altijd iets misgaan. Mocht je een verkeerd product ontvangen hebben, neem dan zo snel mogelijk contact op met ons via bestelling@tantetoos-suikerloos.nl.

Indien je door een fout van ons het verkeerde product ontvangen hebt dan kan je deze aan ons retour sturen. De kosten hiervan zijn dan uiteraard voor rekening van TANTE TOOS SUIKERLOOS.


Hoe kan ik duurzamer retourneren?

Wij streven ernaar om elke bestelling zo duurzaam mogelijk in te pakken en naar jouw te verzenden. Natuurlijk kan het voorkomen dat je graag iets wilt retourneren. Om een te retourneren bestelling ook duurzamer te laten verlopen hebben we enkele tips voor jou:

  • Retourneer het liefst zo min mogelijk

Deze tip licht wellicht wat voor de hand maar hoe minder er retour komt hoe minder er vervoerd hoeft te worden. Wat resulteert in minder ritten die vervoerders hoeven te rijden.

  • Grote doos, kleine retourzending?

Heb je een grotere bestelling gedaan die geleverd is in een grotere doos? En wil je een enkel kleiner product retourneren? Gebruik dan een kleinere doos voor de retour. Zo kan de vervoerder meer pakketten kwijt in zijn ritten.

  • Meerdere producten retourneren?

Heb je kort na elkaar meerdere bestellingen mogen ontvangen? En wil je graag iets uit beide bestellingen retourneren? Dan mag je deze te retourneren producten ook in één doos stoppen. Zo bespaar je ruimte en retourkosten.

  • Woon je in de buurt van een PostNL servicepunt?

Indien je in de buurt van een PostNL servicepunt woont kan je het te retourneren pakket ook met de fiets brengen of lopend. Dit scheelt in uitstoot van CO2 en fijnstof omdat je dan geen onnodige kilometers maakt met de auto. Plus daarnaast bespaar je op je eigen brandstof.


Moet ik betalen voor retourneren?

Indien je graag je gehele bestelling, of een deel daarvan, wilt retourneren dan zijn de kosten van de retourzending voor je eigen rekening. Het beste kan je jouw retourzending versturen via PostNL. Houd hierbij rekening dat retourzendingen voor jouw eigen risico zijn. TANTE TOOS SUIKERLOOS is niet aansprakelijk voor beschadigingen of het zoekraken van de retour te sturen producten tijdens het transport. Vraag daarom altijd een traceercode bij het postagentschap. Je kan de retour eventueel nog verzekerd versturen.


Waar kan ik mijn retouren afgeven?

Het makkelijkste is om je retour via PostNL te retourneren. Vaak zit er een PostNL servicepunt bij jouw in de buurt. Je kan bij een PostNL servicepunt de retour ook meteen voldoende laten frankeren.

Woon je in de buurt? Dan kan je jouw retour ook terug brengen op onze locatie in Rotterdam. Indien je graag wilt retourneren via onze locatie dan vragen wij wel om een kopie van jouw factuur mee te nemen voor een correcte afwikkeling. Mocht je de te retourneren producten willen ruilen voor iets anders dan kan je het beste een nieuwe bestelling plaatsen. Indien het alleen een retournering betreft zullen wij het passende bedrag digitaal terugboeken. Contact bij een retournering op onze locatie is niet mogelijk.

Hoe weet ik of mijn pakketje bij jullie aangekomen is?

Als je jouw pakketje retour gestuurd hebt bewaar dan de trackingcode goed. Via de website van PostNL kan je zien of jouw pakketje afgeleverd is. Als het pakketje bij ons aangekomen en verwerkt is krijg je altijd bericht van ons.

Is het pakketje lang onderweg en zie je via de trackingcode dat deze nog niet afgeleverd is? Dan kan je het beste contact opnemen met PostNL. Als verzender heb jij namelijk alle informatie die PostNL nodig heeft voor een correcte afhandeling.


Wat is het retouradres?

Je kan een retour pakket retoursturen naar onderstaand adres:

TANTE TOOS SUIKERLOOS
Lijstersingel 15,
2902 JD Capelle aan den IJssel

Let op: pakketten niet onder rembours sturen deze kunnen we helaas niet aannemen.


Hoe kan ik retourneren vanuit het buitenland?

Een pakket retour sturen vanuit het buitenland naar TANTE TOOS SUIKERLOOS werkt hetzelfde als een binnenlandse retournering.

  1. Om je retour zo snel en efficiënt mogelijk te verwerken kan je het retourformulier invullen. Dit formulier print je, vul je in en voeg je vervolgens toe aan je retour. Je mag het formulier ook digitaal invullen en per e-mail toesturen naar bestelling@tantetoos-suikerloos.nl.
  2. Heb je de producten voor retour bij elkaar? Zorg er vervolgens voor dat deze dan goed (liefst in de originele verpakking) verpakt zijn.
  3. Je kan jouw voldoende gefrankeerd retour via PostNL retour sturen naar: TANTE TOOS SUIKERLOOS, Lijstersingel 15, 2902 JD Capelle aan den IJssel. Houd er rekening mee dat retouren voor je eigen rekening zijn. Zorg er daarom altijd voor dat breekbare producten extra goed verpakt zijn. Zodat deze niet kunnen breken of schuiven tijdens het transport.

Kan ik mijn retour wijzigen of annuleren?

Indien je na aanmelding van je retour toch besluit om de bestelde producten te houden dan hoef je hier verder niets mee te doen. Zolang wij geen retour hebben ontvangen gaan wij ervanuit dat je helemaal tevreden bent met jouw bestelling.

Als je het aantal te retourneren producten wilt wijzigen dan kan je de producten die je wilt houden uit de retourzending halen. De producten die wij vervolgens ontvangen zullen wij verwerken als een normale retourzending.